Adding Pigment (Color) To Epoxy Resin For Resin Cabochon Making.




What do you think about this video?

Puppy Tart: lol the stiring noise is very relaxing :)

1StandOut1: @nicepuppy123 Lol.

Adriana Gonzalez: And once u add the resin u just let it sit??

JewelzforRuelz: Can you use makeup pigment?

danzr31585: What kinda camera do u use?

1StandOut1: @MomoxDLicious22 Yes.

frillymepink: Omg!! Show us what it looks like dry! :)

1StandOut1: @BlowPopCharms141 I will.

CaelanCatx: Can you just add acrylic apint?

AquamarineAllie: Can you use food coloring instead?

HKlover23: AWESOME tutorial . . !~ can you make a video for people who are beginners for resin like me PLEASE ^-^ that would help alot :]

Cristin Rose: What happens if you mix the color when you are mixing the resin to begin with? Will it mess up the process? I guess I'm asking because I am scared to stir too much so I do not get a lot of air bubbles (;

MeganBeads: I am going to have to try your paint on silicone mold builder. Check out Yaley.com. They have a great resin section of molds and colorings.

jadacoversonful: Where did u get the Molds from

mel180574: I LUV UR VIDS they r sooo awesome ur sooooo creative i love wat u dooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!

1StandOut1: @claymaker09 Um yeah. Lol Just playin.

AdamarisCraftsss: I've been wanting that mother of pearl stuff. I think its a buffing powder, it works pretty well. What I do though is I brush the powder onto the actual mold with a soft paintbrush then pour in the resin and the shimmer sticks to the outside of the piece and makes it more pearl like.

Bunnychanx3: ca you use chalk pastels, or paint for adding color :3?

SadieKawaiii: Could you link where you bought the resin item that you bought from the website?

danzr31585: Why do u have to use liquid color AND powder?

ausetkmt: Heres a few suggestions - stirring in ONE Direction helps to prevent bubbles. also allowing the mix to sit for a few minutes before you pour also allows bubbles to pop. otherwise, blow on the surface with warm breath or a hair dryer to remove bubbles

Erin Shelton: I know the mechanism for the chem reaction!! WOOHOO for orgo!!

1StandOut1: @mel180574 Thank you so much.

mel180574: @1StandOut1 ur soo welcome i just love ur vids they r soooo great and my birthday is in september to wat day is urs?????

mrsAbbyBieberr: awesomeee

angeloxxish: Thank you! I was just thinking about ways to color resin today, but now I know how :D

Awhhs: Hi, omg, your vids are AMAZING :) does resin have any strong odours or anything?

MomoxDLicious22: Can you use makeup pigments ??? Pls reply ;)

Rating:
Adding Pigment (Color) To Epoxy Resin for Resin Cabochon Making. 4.6 out of 5

Shared by Others

Adding Pigment (Color) To Epoxy Resin for Resin Cabochon Making.
Adding Pigment (Color) To Epoxy Resin for Resin Cabochon Making.
Using Ice Resin. Molds and Color Dyes to Make Jewelry
Using Ice Resin. Molds and Color Dyes to Make Jewelry
Resin Obsession glow in the dark powder pigments - resin jewelry making
Resin Obsession glow in the dark powder pigments - resin jewelry making
Making Resin and Mica Cabochons
Making Resin and Mica Cabochons
How to Use Easy Cast Clear Casting Epoxy Resin to Make Pendants
How to Use Easy Cast Clear Casting Epoxy Resin to Make Pendants
Kawaii Resin Rain Cloud Brooch
Kawaii Resin Rain Cloud Brooch
Resin casting using Silicone molds from Etsy store: http://www.etsy.com/shop/MoldMeShapeMe
Resin casting using Silicone molds from Etsy store: http://www.etsy.com/shop/MoldMeShapeMe
Mold Putty Comparison - Amazing Putty vs. Easy Mold
Mold Putty Comparison - Amazing Putty vs. Easy Mold
Fancy Glass Pendant with 3D Crystal Lacquer by Sakura Hobby Craft
Fancy Glass Pendant with 3D Crystal Lacquer by Sakura Hobby Craft

Featured Video

How to Make Money Online


Adding Pigment (Color) To Epoxy Resin for Resin Cabochon Making.